Jutawan Klik!!!

Sekadar Cerita Kosong

Assalamua’laikum kepada semua yang membaca blog ini. Lama benar saya tak update. Nak kata tak ada masa free, banyak je masa yang saya free. Nak kata saya sibuk, banyak juga masa kosong yang dibazirkan dengan sengaja. Jawapan yang paling baik yang boleh saya beri ialah ini semua adalah disebabkan kelemahan diri saya dalam menguruskan hal ehwal hidupku ini. Al-maklumlah, isteri pun tak dak lagi. Hehe... Biasalah, final year student memang macam ni, kalau tak fikir pasal kerja atau sambung Master mesti dia fikir pasal nak khawin punya.

Nak Kahwin

Sejak akhir-akhir ni, apabila saya bersembang-sembang dengan rakan-rakan yang “sekepala” denganku, antara topik yang sering didiskusikan ialah berkenaan dengan kahwin dan jodoh. Walaupun selalu bersembang pasal benda alah ni, tapi ia tidak sesekali membosankan saya dan kawan-kawan seforum saya untuk terus membincangkannya.

“Hang (nama dirahsiakan) dah ada ka?” Tanya kawanku.

“Aku mak aku tolong carikan.” Terang kawanku yang sorang lagi.
Senang betul hidup kawanku sorang ni. Tak payah nak fikir bende ni dah. Emak tolong carikan. Dasyat betul...

“Hang bila lagi?” Tanyaku pula.

“Aku tunggu kerja dulu.” Terang kawanku yang sorang ni. Bagus betul dia, kukuhkan kewangan dulu, baru cari.

Aku juga pernah mengajukan soalan kepada seorang lagi kawanku yang sentiasa cool...

“Hang dah ada belum?” Tanyaku.

“Entah la.” Ringkas jawapannya. Inilah jawapan yang paling menggerunkan saya pernah dengar. Tapi, saya tak berapa risau sangat sebab kawanku seorang ni mempunyai rupa. Mungkin jawapannya itu disebabkan tak tahu nak pilih yang mana satu.hehe...sekadar teori kosong sahaja.

Akhirnya soalan yang sama diajukan kepadaku.

“Hang dah ada ka?” Tanya kawanku untuk mendapatkan suatu kepastian.
Terdiam aku sejenak untuk memikirkan jawapan yang paling baik yang boleh aku cilok...

Tapi tak semena-mena seorang kawanku menjawab : “Pian dah ada dah.” Kata kawanku dengan senyuman yang lebar.

Suka hati dia je nak kata aku dah ada. Manalah dia tahu...hehe. Apa-apa hal pun, planning aku....dot dot doooott...RAHSIA. Tunggu je la kad kahwin saya sampai ye.

Wallahu a’lam...




0 comments: