Jutawan Klik!!!

Masyuarat Bilderberg 2010 : Apakah perang akan meletus tidak lama lagi?



Alhamdulillah, sebuah lagi fakta menarik telah dipostkan oleh blogger konspirasi dajjal, Ibnu Yaacob. Fakta tersebut adalah berkenaan dengan Masyuarat Bilderberg 2010 yang baru sahaja diadakan pada:

Tarikh : 3 - 6 Jun 2010

Tempat : Hotel Dolces, Sitges, Sepanyol

Kehadiran : 124 orang termasuk 2 orang wartawan majalah Economist.

Pengerusi Mesyuarat : Etienne Davignon (Vice Chairman, Sues-Tractebel)

Dengan kata lain, masyuarat ini diadakan ketika penduduk dunia sedang disibukkan dengan kes keganasan Komando Zionis Israel terhadap sekarelawan LL4G. Besar kemungkinan, serangan yang dilancarkan itu adalah semata-mata untuk mengalihkan perhatian penduduk dunia daripada masyuarat Bilderberg 2010 ini.

Persoalannya, apakah yang menarik sangat masyuarat ini sehingga perlu dirahsiakan begitu sekali?

Ini kerana, kemungkinan masyuarat ini diadakan untuk mencetuskan perang di dunia ini sekali lagi. Untuk maklumat lanjut, bolehlah melayari blog Ibnu Yaakob (http://ibnuyaacob.com/?p=1509#more-1509) .

Tetapi saya ada kecenderungan lain untuk mengatakan sebuah perang akan diletuskan mungkin tidak lama lagi kerana pertemuan sulit seperti ini juga pernah juga diadakan sebelum ini dengan tujuan untuk melonjakkan harga minyak ke paras tertinggi dengan mencetuskan sebuah peperangan di timur tengah.

Perang Yom Kipur

Sebelum perang ini tercutus, sebuah masyuarat sulit yang dihadiri oleh 84 tokoh kewangan dan politik berpengaruh di Pulau Saltsjoeboder, Sweden di rumah kelaurga Wallenburgs pada bulan Mei 1973. Antara yang hadir ialah adalah Henry A. Kissinger, ketua Setiausaha Negara Amerika Syarikat kepada Presiden Nixon, Ketua pegawai syarikat-syarikat minyak terbesar, institusi kewangan antarabangsa dan bank-bank utama.

Agenda masyuarat sulit ini adalah bagi membuat persediaan menghadapi lonjakan harga minyak sehingga 400 peratus yang dijangka berlaku selepas lima bulan selepas tarikh itu. Semua ahli bersetuju dengan agenda masyuarat ini bagi membolehkan perdagangan
ini dimonopoli oleh kelompok yang mempunyai modal dan memahami pasaran dunia.

Diringkaskan, bagi menjayakan projek sulit ini, sebuah peperangan antara negara pengeluar minyak di timur tengah dengan Israel mesti dicetuskan. Pelakon utama bagi konspirasi ini ialah Henry A. Kissinger sendiri.



Kronologi peristiwa sebelum perang bermula adalah seperti berikut:

a) Pertemuan pertama Kissinger dengan wakil perundangan Mesir, Hafez Ismael semasa beliau ke Washington untuk meneliti dan mengkaji hubungan Mesir-Amerika. Tempat pertemuan ini dirahsiakan.

b) 6 Mac 1973, Arab Saudi diberi talklimat sulit tentang perkembangan yang berlaku. Mengapa Arab Saudi? Kerana Arab Saudi merupakan adalah negara pengeluar minyak utama dan memainkan peranan penting dalam sekatan penjualan minyak dan kenaikan harga minyak.

c) Pada bulan yang sama, Perdana Menteri Israel, Golda Meir melawat Amerika dan beliau tidak seperdapat dengan Persiden Amerika, Nixon dalam isu memberi tekanan terhadap Israel.

d) Pada 11 April 1973, pertemuan kedua antara Ismael dan Kissinger berlansung. Selepas pertemuan mereka yang pertama, pergerakan tentera bagi persiapan perang telah bermula. Arab Saudi menghantar tentera ke Mesir sementara Maghribi menghantar tentera ke Syria.

e) Pada bulan Mei 1973 masyuarat Bildberg berlansung bagi menggariskan secara terperinci penglibatan dalam bentuk politik dan kewangan.

f) Tidak lama selepas itu, Nixon terperangkap dalam skandal Wategate yang dimainkan oleh media. Menurut beliau, ia berlaku disebabkan kecenderungan beliau mengenakan tekanan ke atas Israel.

Dan pada 6 Oktober 1973, perang pun meletus. Hari peperangan ini meletus pada hari cuti Yom Kipur. Tentera Israel bertahan di sempadan Mesir, iaitu di bahagian timur Terusan Suez. Manakala benteng pertahanan Israel yang dikenali sebagai Bar Lev telah diruntuhkan oleh tentera Arab yang dianggotai oleh ramai ahli Ikhwan al-Muslimin. Malah, ribuan tentera Israel menyerah diri di terusan itu dan 300 buah kereta kebai Israel telah dimusnahkan.

Selepas itu, banyak lagi kronologi peristiwa seperti peristiwa Presiden Mesir, Anwar Saddat diperbodohkan oleh Kissinger dan pertemuan sulit selama dua jam antara Kissinger dengan Raja al-Malik Faisal bagi menamatkan sekatan minyak. Dan akhirkan Raja al-Malik Faisal dibunuh.

Motif kematian Raja al-Malik Faisal adalah sama seperti kematian Abraham Lincoln dan John F. Kennedy.

Berikutan perang ini, harga minyak telah melonjak seperti yang dirangka pada pertemuan Bildberg lima bulan sebelum perang tercetus, iaitu pada bulan Mei 1973. Untuk maklumat lebih terperinci tentang perang ini, buku ‘Agenda Yahudi Menakluk Dunia’ karangan Sabaruddin Hussein menyediakan maklumat yang terbaik untuk pemahaman kita.

Begitulah dasyatnya Yahudi, sebuah peperangan boleh dicetuskan oleh mereka bila-bila masa mengikut perancangan mereka. Situasi yang sama juga berlaku semasa Perang Dunia Pertama yang turut didalangi oleh Yahudi Zionis ini. Wallahua’lam.

0 comments: