Jutawan Klik!!!

Berperangkah kita pada 2012???


Ceramah 2012 telah berakhir dengan jayanya, Alhamdulillah. Semuanya berjalan lancar malah lebih lancar daripada apa yang dirancang sebelumnya. Semuanya adalah rahmat daripada Allah SWT. Kedatangan tetamu juga di luar jangkaan sehingga setanding dengan kedatangan tetamu semasa program cinta yang setiap sidang PMI adakan.

Waktu terluang bersama Ustaz Shaa’ri di dalam kereta tidak aku sia-siakan begitu sahaja…

“Ustaz, gerhana bulan dan gerhana matahari jatuh hari Jumaat ada apa-apa sign ka?” tanyaku kepada Ustaz sha’ari.

“Ya, pasti ada sesuatu yang Allah SWT hendak beritahu kepada kita.” Jawab Ustaz Sha’ari.

Mungkin ada sesuatu yang Allah SWT hendak kita ketahui. Tetapi berapa ramai dari kita yang melihat dua fenomena alam ini secara tersirat?

2012…

Menurut suatu fakta yang dibocorkan oleh Zagami, seorang ahli Illuminati yang melarikan diri dari kumpulan tersebut menyatakan akan berlaku sebuah peristiwa besar (kemungkinan peperangan) pada akhir tahun 2012 ini. Jika diselidiki, ada benarnya juga apa yang dikata oleh En. Zagami ini. Kerana penganut ajaran Lucifer ( Illuminati, freemason etc.) amat berpegang pada Sun Circle seperti yang tercatit pada kelender kaum Mayan. Di mana pada bulan Disember 2012 ini akan lengkaplah edaran matahari (11 tahun).



Illuminati merancang melakukan “Penazian” negara-negara Barat pada tahun 2012 dan akan menghukum semua orang beriman, dengan alasan berperang melawan terorist serta akan menghancurkan perekonomian dunia.

(Zagami, seorang keturunan keluarga Illuminati, pada bulan Jun tahun lalu telah menukar agama, dan memilih Islam sebagai agama barunya. Kemudian dia nekad melakukan counter attack terhadap Illuminati.) Interview “The Arrival” Part 37 pada 3 Januari 2007


Seperti yang kita ketahui,pada tahun 1990, G. Bush, ayah kepada G.W Bush semasa si boneka Dajjal ini menjadi Presiden Amerika, dia telah mengumumkan dasar New World Order. 11 tahun selepas itu (2001), terjadi pula satu peristiwa penting iaitu peristiwa 9/11. Jadi, 2012( selepas genap 11 tahun) ini apa pula yang bakal terjadi agaknya?

2012 - Perang Armageddon???

Saudaraku, petanda-petanda kecil boleh dikatakan semuanya telah terjadi. Apa yang ditunggu oleh kita hanya petanda-petanda besar sahaja sekarang.

Saya tidak menolak kemungkinan-kemungkinan yang mengatakan sebuah peperangan akan berlaku tidak lama lagi kerana banyak teori, fakta dan maklumat yang saya baca dan kaji (seperti pendedahan oleh En. Zagami) seakan-akan menyokong antara satu sama lain (peperangan besar akan tercetus tidak lama lagi). Lebih-lebih lagi maklumat berkenaan dengan perang besar ini boleh didapati dari hadith nabi SAW seperti:

"Kamu akan mengadakan perdamaian dengan bangsa Rum dalam keadaan aman lalu kamu akan berperang bersama mereka menentang satu musuh dari belakang mereka.Maka kamu akan selamat dan mendapat rampasan perang,kemudian kamu akan sampai ke sebuah padang rumput yang luas dan berbukit-bukit,maka berdirilah seorang lelaki dari kaum Rum.Lalu dia mengangkat tanda salib dan berkata: "Salib telah menang!",maka datanglah seorang lelaki dari kaum Muslimin dan membunuh lelaki Rum tersebut lalu kaum Rum telah berlaku khianat dan terjadilah peperangan demi peperangan.Di mana mereka akan bersatu menghadapi kamu di bawah 80 bendera dan di bawah setiap bendera terdapat 12 ribu bendera".

(HR. Ahmad, Abu Dawud, dan Ibnu Majah)

Telah bersabda Rasulullah SAW, “Tidak akan terjadi hari kiamat, sehingga kaum Rum turun di kota A’maq dan di Dabiq (dekat Damaskus). Kemudian datanglah suatu pasukan yang menghadang mereka dari Madinah, yang berasal dari penduduk pilihan bumi. Dan ketika mereka sudah berbaris-baris, maka berkatalah orang Rum, ‘Biarkanlah (jangan kalian halangi) antara kami dengan orang-orang yang memisahkan diri dari kami (yang masuk Islam) untuk kami perangi’. Maka kaum Muslimin berkata, ‘Demi Allah, kami tidak akan membiarkan kamu memerangi saudara-saudara kami. Dan ketika mereka (Al-Mahdi serta para pengikutnya) telah sampai di Syam, keluarlah Dajjal. Dan ketika mereka sudah bersiap-siap untuk berperang, mereka berbaris dengan rapi. Tiba-tiba, ketika waktu shalat sudah masuk, turunlah Isa Ibn Maryam AS.”

(HR. Muslim dari Abu Hurairah)

Apakah kita sudah bersedia? Jika teori yang mengatakan bahawa sebuah peristiwa besar akan berlaku pada 2012 ini adalah benar, maka kita hanya mempunyai masa yang teramat suntuk untuk mempersiapkan diri dengan bekalan ilmu dan iman.

Maka, apakah masih ada jalan yang dapat menyelamatkan kita? Jawapannya, Ada. Tidak lain tidak bukan jawapannya ialah berpegang teguh dengan al-Quran dan as-Sunnah. Dikala ramai dari kita meninggalkan dua pusaka beharga ini, marilah kita yang sedikit ini mengamalkannya seupaya yang boleh.

Tadabbur dan amalkan isi al-Quran, amalkan dan yang lebih penting lagi ialah KAJI sunnah nabi SAW dari sekecil-kecil sunnah hingga ke sebesar-besar sunnah kerana orang yang MENGKAJI dan mengamalkan sunnah nabi SAW sahajalah dia akan berjaya.




Peristiwa Pembukaan Constantinople yang penuh dengan kajian mendalam dan rancangan yang penuh dengan strategi berprofil tinggi.

Mungkin kisah besar ini boleh menjadi pedoman dan tauladan kepada kita bagaimana sinergi ilmu (mengkaji) dan iman itu amat penting dalam menumpaskan musuh.

Jika Islam hanya menekankan perkara-perkara yang berkaitan iman sahaja dalam perjalanan menempuh pelbagai jenis musuh, maka kita boleh menjadikan kisah ekspedisi perang seorang sahabat besar iaitu Abu Ayyub al-Ansari r.hu sebagai tauladan.

Tetapi yang sebenarnya Islam itu menyatupadukan Ilmu dan Iman untuk kita menumbangkan musuh kita walau sebesar manapun musuh kita itu. Maka, kisah Sultan Muhammad al-Fateh patut kita jadikan tauladan kita.

Bagaimana sinergi antara iman (sebaik-baik raja dan sebaik-baik tentera) dan Ilmu (strategi perang yang membuatkan musuh tercengang, dan meriam gergasi yang berjaya merobohkan benteng Constantinople yang berlapis-lapis itu) berjaya membuatkan musuh Islam tumpas.

Ketahuilah, berstrategi dalam bergerak kerja itu adalah suatu sunnah nabi SAW yang sering kita lupakan. Maka, untuk memusnahkan musuh kita yang complicated ini (Dajjal dan kroni-kroninya), sebuah perancangan yang penuh strategi hebat perlu dirangka dan dilaksanakan.

Akhirnya, semuanya kembali kepada Allah yang telah menjadikan peristiwa Hijrah nabi yang penuh strategi sebagai pedoman sepanjang zaman. Wallahua’lam.


4 comments:

Fahmi said...

Salam, ramai yg pendapat kemungkinan perang akan berlaku pada 2012..perang dunia yg terakhir..lau di ikuti kata-kata dari sumber yg boleh di percayai..perang bermula december 2012..Insya-Allah.

Adibah Ayuni said...

benar! perang besar akan berlaku pada 2012 . . atau lebih kurang setahun lg ini tidak dpt dinafikan lagi. . segala petanda telah terjadi dgn jelas seperti yg terjadi baru2 ini. Di Jepun, siapa sangka ia akan terjadi????

Anonymous said...

mudah2an kita akan tergolong dlm golongan yg diredhai Allah....

Fahmi said...

Mungkin ini yg pernah di beritahu oleh Rasul ttg kejadian besar pd Ramadhan tahun 2012..sy rasa suara keras di langit adalah bunyi letupan kuat spt serangan us di udara baghdad pd 2003. Lau kita tgk youtube serangan ke atas baghdad mmg menakutkan..bley uat org t'jaga tido..serang pon waktu malam kan.