Jutawan Klik!!!

Aspirasi Rakyat



Rupanya ramai juga rakyat Malaysia yang tidak puas hati dengan dasar kerajaan yang terus menyombongkan diri untuk melaksanakan dasar pembelajaran Sains dan Matematik dalam Bahasa Inggeris (PPSMI). Barulah kerajaan tahu bahawa masih ada lagi orang Melayu yang cinta akan Bahasa Melayu dan tidak terpengaruh dengan doktrin Yahudi dan Barat atas nama globalisasi.

Bukanlah semua yang maju itu datangnya dari Barat. Dari segi sosial mahukan yang Barat. Dari segi politik pula suka akan sistem politik sesat dari barat iaitu sistem pemerintahan demokrasi berparlimen. Dari segi ekolominya pula, pemimpin-pemimpin negara yang majoritinya orang Islam terus menjadi pak turut untuk terus berada dalam sistem ekonomi yang berdasarkan kapitalisme. Bukankah kita sudah ada sistem yang mengikut syariat Islam yang syamil lagi kamil?

Sehinggakan pendidikan pun hendak di “Baratkan”. Apa sudah jadi? Mengapa apabila adanya perbincangan dari sudut ilmiah tentang PPSMI kerajaan masih lagi buat endah tak endah akan realiti di depan mata yang terus membenarkan realiti, bukan imeginasi.

Sudah terang lagi bersuluh dasar perlaksanaan PPSMI yang sudah sekian lama dilaksanakan sejak dari zaman pemerintahan Tun Dr. Mahadhir masih tidak menampakkan sebarang percambahan positif ke atas pelajar sekolah khususnya pelajar di luar bandar.

Nah!!! Rasakan penangan rakyat yang benar-benar sayang akan agama, rakyat dan bangsa…
















Inilah “teguran” rakyat supaya pemimpin sedar dari tidur yang dibuai mimpi indah hasil menipu rakyat. Ini bukan lagi retorik yang dibuat-buat. Tetapi kerana terpaksa kerana pemimpin yang berada di atas tidak sedar-sedar akan kesalahan yang dibuat.

Wallahu a’lam…

0 comments: